2010. december 19., vasárnap
Vezetettnek lenni
Olyan ember nem létezik, aki spontán materiálisan vonzódna a világ összes dolga iránt.
Legegyszerűbb példa a lelkiismeretünk fellángolása bizonyos dolgokban. Honnan van? Miért jelez? Mi történne, ha nem lenne? Hogyan viszonyulnánk önmagunkhoz, s a többi emberhez?
A másik triviális szituáció: baleset ér valakit a családunkban. Mi hagyja el ilyenkor leggyakrabban a szánkat öntudatlan is: „Jaj, Istenem!”
Hiszem azt, hogy nem véletlenül történnek velünk bizonyos dolgok. Leginkább azért kerülünk valamilyen számunkra tragikusnak gondolt konstellációba, hogy abból tanuljunk. S ha ez első próbálkozásra nem megy, akkor az élet addig adogatja pingpong labdajátékszerűen a hasonló élethelyzeteket, míg csak meg nem oldjuk azt a bizonyos életegyenletet.
Ha csupán materiális téren alkotunk maradandót, akkor megbontjuk az ember- Isten egyensúlyt, mert éppen azt helyezzük háttérbe, ami számunkra is olyan, mint a mindennapi kenyér: a lelki-szellemi dolgokat. Mert a világban rend uralkodik a földi és égi, a testi- lelki és szellemi ügyek között.
Van olyan, amikor egyszerűen csak föntről kapunk bizonyos dolgokat. Leginkább gondolatok alakjában öltenek testet bennünk, s eredményük valamilyen cselekedetünk lesz, de mi magunk sem értjük, hogy miért éppen az, ami. Feladatokat kapunk, előbb-utóbb megoldjuk őket, s átölel a boldogság. Ebben a relációban az én Istenképem valami művészileg értelmezhető és mégis absztrakt energiatömeg, amely folyton impulzusokat küld, hogy itt ezt és ezt rontottad el, oldd meg, tedd a helyére a dolgokat, mert képes vagy rá. Legelőször is legszűkebb környezeteddel keresd az összhang állapotát, legyen ez több odafigyelés, egy mosoly vagy csak valami olyan dolog, ami a Másikat emberi mivoltában megerősíti, s lelkében felragyog az öröm glóriája.
Másodsorban a vezetettnek lenni azt feltételezi számomra, hogy betartom az erkölcsi szabályokat. Alapvetően ezek a formulák már az antikvitásban is megvoltak, elég csak a delphoi szabályokra vagy Arisztotelész Nikomakhoszi etikájára gondolni, de az ótestamentumi tízparancsolat mégis felülírja őket, mert olyan dolgokat indukál az emberben, ami azt sugallja, hogy a létező dolgok úgy vannak megfogalmazva, hogy csakis isteni eredetük lehet.
A nő
(4)
A tiktok
(1)
Föld
(1)
Isten
(4)
KSA
(1)
Kritika
(1)
Tarot
(3)
Videók
(16)
aforizma
(1)
bizalom
(1)
boldogság
(5)
buddhizmus
(1)
bölcsesség
(3)
csend
(1)
döntések
(7)
egyén
(5)
elengedés
(1)
elme
(1)
erő
(1)
evolúció
(1)
farkas
(1)
felelősség
(11)
filmajánló
(1)
filmelemzés
(1)
fény
(1)
fényképezés
(1)
földönkívüliek
(1)
genetika
(1)
gondolatok
(3)
gyermeknevelés
(1)
halál
(1)
harcművészet
(1)
harmónia
(1)
hit
(8)
hűség
(1)
idő
(2)
igazság
(2)
illuzió
(1)
india
(6)
jelenkor
(5)
jelenlét
(3)
jóga
(2)
jóság
(1)
jövő
(1)
kapcsolatok
(2)
karma
(1)
karácsony
(2)
kompromisszum
(1)
krízis
(1)
kérdések
(1)
költészet
(1)
közhelyek
(1)
lazítás
(2)
lélek
(7)
létezés
(6)
léthelyzet
(3)
mag
(1)
magyarság
(3)
maják
(1)
mantra
(1)
meditáció
(3)
mindennapok
(7)
mágia
(3)
mátrix
(1)
művészet és spiritualitás
(3)
nacionalizmus
(1)
novella
(2)
odaát
(1)
oktatás
(1)
pályázat
(3)
párhuzamos világok
(1)
párkapcsolatok
(1)
saját izmus
(1)
spiritualitás
(13)
szabadság
(4)
szamszára
(1)
szavak
(1)
szembesülés
(1)
személyiség
(1)
szenvedés
(2)
szeretet
(4)
szeretlenség
(2)
szútra
(1)
taoizmus
(1)
teremtés
(1)
tudás
(4)
tánc
(3)
történelem
(4)
történet
(3)
valóság
(6)
vers
(14)
vezetettség
(2)
védikus
(3)
zene
(1)
önismeret
(16)
öröklés
(1)
újjszületés
(2)
útkeresés
(5)
ősiség
(2)
1 Hozzászólás:
Ezt az első mondatot nem igazán értem:
"Olyan ember nem létezik, aki spontán materiálisan vonzódna a világ összes dolga iránt."
De egyébként az írás tartalmas, jól megszerkesztett. Egyet tudok vele érteni. Tetszik!:)
Megjegyzés küldése