2011. március 21., hétfő

Felfedezőút egy ezerarcú világban (Titokzatos India) - V. rész


PUSHKAR

A Pushkar tó körül épült fel a város, egy gyönyörű völgyben, vöröses hegyek ölelik körbe. Megrázó és mégis vérpezsdítő érzés volt meglátni azokat a hegyeket, melyekről odafelé vezető repülőúton álmodtam. A tónak nagy a jelentősége a hinduk szemében, ha elfogadjuk a hindu felfogást, akkor a Pushkar tó a világ legfontosabb pontja, mert az ősi hagyományok szerint, ott, azon a ponton, ahol, azóta a tó terül el, hívta létre Brahma, a Teremtő a világmindenséget. A tóhoz nem visz vasút, tongával (ez egy kis indiai jármű), vagy gyalogosan lehet megközelíteni. Sok zarándok igyekszik a szent tó felé. Az egész város nagyon nyugodt, békés, rengeteg zöld területtel. A tó tele van hatalmas halakkal, a tóparton hindu papok segítségével, néhány rúpiáért megszabadulhatunk régmúltra visszavezethető karmáinktól. A tópartra ekkor már én is a konkrét történetemmel érkeztem, amit indiai utam során, a különböző állomásokon, városokban fokozatosan kaptam meg, majd a tó vízén ringatózva elengedtem… Az emberek az utcákon vannak folyamatosan, elképesztő közvetlenséggel és kedvességgel mosolyognak ránk. Olyan ez a hely, mintha különböző kultúrák találkozási pontja lenne, rengeteg zarándok a legkülönfélébb kultúrák és vallások képviselői egymás mellett, egymással… Valahogy eltűnnek a különbségek, amik, azt gondolom valójában nincsenek is, csak az ego ravasz játékának és túlélési ösztönének az eszköze, következménye.

Egy kis ékszerhez hasonlatos ez a kis város a szűk utcáival, hangulatos bazársorokkal, éttermek és kávézók sokaságával. Több teaház is található a tea ínyencek kedvelőinek, az indiai teakülönlegességek színes palettájából válogathatunk legnagyobb örömünkre.

Két hetet töltöttem Indiában, ami ahhoz kevés volt, hogy bejárjam e hatalmas országot és hogy mélyen megismerjem az ott élő embereket, kultúrájukat, azonban ahhoz elegendő ez a kevés idő is, hogy belekóstoljak ebbe az egzotikus, egészen különleges világba és megszeressem. India valóban a mesék országa, én is rátaláltam ott a saját mesémre, egyszer csak megtaláltam azt, amiért útra keltem. Felfedeztem magamban Indiát…


0 Hozzászólás:

Megjegyzés küldése