2010. december 1., szerda

Tarot - 0: Sin - A bolond




Ha el lehet Tőled
bármit is venni,
koldus vagy csupán
nyomorult,
hiába a legkáprázatosabb
palást,
örömöd a rémület és a bánat,
reménytelen moccanás
bunkerek mélyére zárt
álca,
míg a bolond kezében
lévő pálcán rózsa fakad…
Ím a szenvedély
tragikomédiája,
mi gyönyörtől mámorosan
égre tekint és
csillagokkal porzik útja,
később aztán dalolva dob
a legmélyebb szakadékba,
mert lehet, nincs is száma,
kutyája, a sorsa marja,
s Ő nevet rajta,
midőn hátralépve várja,
utolsó léptét
vajon ki vigyázza.


2 Hozzászólás:

A Tarot egy kártyacsomag.
78 lapból áll.
Maga a név az ismeretlen eredetű taroccóból származik.
A legrégibb kártyacsomag a párizsi Bibliothéque Nacionale-ban található. 1336-ban készítette Jacques Gringonneur rézmetsző Párizsban.
A 78 lap is két részre bontható:
22 lap a Nagy Arkánum , a többi Kis Arkánum.
Hamvas Béla A tabula smaragdina című munkájában csak a Tarotról ír.
Nem tudom, éppen hol van ez a könyvem, de annyi a lényege, hogy szerinte a kártyalapok összessége egy Szent Könyvet alkot, amely magában rejti az ősi egyiptomiak hermetikus tudását.
A TV-ben, amikor az Ezo műsorokban látsz ilyesmit, hogy ezzel jósolnak a nagymesterek, abszolút szkeptikus légy, mert ahogyan ők teszik, úgy nem is lehetne!
Ha már ilyen az oldalunk, akkor elmondom, hogy én hiszek ebben, noha a keresztény értékrendszert követem, s a kettő nem zárja ki egymást!
Csak azt kell megérteni, hogy semmi másra nem használható a kártya, mint a személyiségfejlődés előre mozdítására!
Nagyon bonyolult jelképrendszerek vannak benne, s általában csak az első 22 lapot használjuk kérdések megválaszolására.
Univerzális tanításokat lehet megtapasztalni a kártya jelképeinek ismeretében, de nem mindegy, milyen csomagot használsz, mert nagyon sokféle létezik.
Egy pakli akkor jó, ha a Bolond a 0. helyen szerepel benne vagy a legutolsó!
Én itt az egyes számú lapot írtam le, s értelmeztem is.
Mellékesen megjegyzem, hogy van Jung-i Tarot is, de az csak 44 lapos, s sehogyan sem sikerült még beszereznem, noha 2 éve keresem!
Ezt sem tehettem volna meg csak bizonyos konstellációban, de lényegtelen.
Magáról még a kártyáról annyit érdemes tudni, hogy az emberi lét 4 szintjét ismeri és tudatosítja: a spirituálist, az intellektuálist, az érzelmit és a fizikait.

A többit majd holnap!

Nem feledem el!

Köszi Ditta a részletes bemutatást! Sokat tudtam meg belőle.
Azt tudtam, hogy ez kártyás dolog, meg, hogy köze van az egyiptomiakhoz, de többet nem.
Azt sejtettem, hogy a TV nem az autentikus minőségében hozza le, mint semmi spirituálisat.:)
A kártyás dolgok egyébként nem vonzanak, de örülnék, ha ezeket bővebben kifejtenéd, ez érdekes:
"Magáról még a kártyáról annyit érdemes tudni, hogy az emberi lét 4 szintjét ismeri és tudatosítja: a spirituálist, az intellektuálist, az érzelmit és a fizikait.

Megjegyzés küldése